Ceviz İçi 1 Kg

Ceviz İçi 1 Kg


320.00

Ceviz İçi

Ceviz Yüksek vitamin ve mineral desteği sağlar. Ceviz kalp sağlığını korumaya faydalıdır. Ceviz Kan basıncını düşürür. Ceviz Depresyona karşı etkilidir. Ceviz uykuyu düzenlemeye yardımcı olur. Ceviz Diyabet riskini azaltır, Ceviz kilo kontrolünü sağlamaya yardımcı olur. Ceviz Cilt sağlığını korur. Ceviz bağırsak sağlığını korumayı destekler. Ceviz Sağlıklı bir şekilde yaşlanmayı destekler. Ceviz kanser riskini azaltabilir. Ayrıca Sperm kalitesini artırabilir

 

 

Açıklama

 

Ceviz İçi
Ceviz, insan sağlığına bir çok faydası var. Cevizin faydalarının en başında, şeklinin beyine benzemesinden dolayı beyin sağlığını korur. Beyin sağlığına katkı sunan ve hafızayı güçlendirme etkisi bulunan ceviz sadece beyne değil aynı zamanda kalp sağlığını korur. Ceviz Omega-3 yağ asitleri ve antioksidan içermesiyle yüksek oranda vitamin ve mineral sağlar. Ayrıca kanser savaşçısı olmasıyla biliniyor. Ceviz kilo kontrolü sağlar, aynı zamanda diyabet tedavisinde de tüketilebilir.

Yaklaşık 7-8 adet olarak kabul edilen bir porsiyon cevizin besin değeri şöyledir:
185 kalori, 18 gram yağ (çoğunlukla sağlıklı, doymamış yağ ) 2 gram lif, 4 gram karbonhidrat, 4 gram protein, 0.7 gram şeker

Genel olarak cevizin faydaları şunları içerir: 
Beyin sağlığını korur, hafızayı güçlendirir. Omega-3 yağ asitleri ve antioksidan açısından zengindir

Ceviz omega-3 yağ asitleri ve antioksidan açısından oldukça zengindir
Ceviz Antioksidan ve omega-3 gibi sağlıklı yağlar da dahil olmak üzere birçok besin maddesine sahiptir. Ceviz yüksek oranda vitamin ve mineral desteği sağlar ve daha sağlıklı bir vücut yapısına ulaşılmasını destekler.

Beyin sağlığını koruyarak, hafızayı güçlendirir
Cevizdeki omega-3 yağ asitleri ve yüksek antioksidanlar beynin daha işlevsel bir şekilde çalışması için olumlu katkı sağlar. Ceviz antioksidanlar, polifenoller, sağlıklı yağ asitleri,  ve E vitamini beyindeki oksidatif ve inflamasyonu hasarı azaltıp önleyerek özellikle hafıza problemlerini gidermede etkilidir ve Alzheimer hastalığına yakalanma riskini azaltır.

Ceviz Uykuları düzenler ve iyileştirir
Ceviz, uykuları düzenlemeye ve tetiklemeye destek olan ve melatonin olarak bilinen hormonu üretir. Ceviz tüketerek melatonin hormonu üretimine katkı sağlar ve uykusuzluk şikayetlerini azaltabilirsiniz.

Ceviz Depresyona karşı etkilidir
Yetersiz miktarda omega-3 yağ asitlerinin (ceviz ve diğer bazı yiyeceklerde bulunan) hiperaktivite, sinirlilik ve öfke nöbetlerine neden olabileceği düşünülür. Ceviz tüketerek vücuda alınacak yüksek oradan omega-3 yağ asitleriyle birlikte depresyonun etkilerini azaltabileceği kabul edilir.

Kan basıncını düşürücü etki yapar
Sağlıklı bir atıştırmalık olarak bilinen ceviz, yüksek tansiyonu olan kişilerde kan basıncını düşürücü etki yapabilir.

Cilt sağlığını koruyucu etkisi vardır
Cevizdeki E ve F vitamini, cildin zararlı serbest radikallerden korunmasına yardımcı olur ve kırışıklıklarla birlikte kuru cildin önlenmesine de yardımcı olur.

Kalp sağlığını korumaya yardımcı olur
Ceviz ve ceviz yağındaki yağların birçoğu, alfa-linolenik asit adı verilen omega-3 yağ asidi içerir. Bu yağ grubu, günlük beslenmenin bir parçası olarak tüketildiğinde kalp hastalığı riskini azalttığı görülmüştür. Yapılan çalışmalar, omega-3’lerin kolesterol seviyelerini düşürerek atardamarların temiz kalmasına ve düzgün çalışmasına yardımcı olduğunu ortaya koymuştur.

Ceviz kilo kontrolünde olumlu etki sağlar
Cevizin tokluk hissini artırıcı etkisi bulunur ceviz, zengin protein ve lif kaynağıyla sağlıklı bir atıştırmalık olarak bilinir ve tercih edilir. Ceviz tokluk hissini artırıcı özelliği sayesinde de kilo alımını sınırlar ve kilo kontrolü yapar ancak aşırı tüketimi kilo artışına sebebiyet verebilir

Diyabet riskini düşürür
Cevizdeki karbonhidrat oranı düşüktür ve çoklu doymamış yağ, lif ve protein içerir. Bu üç besin, kişideki tokluk hissini artırarak kan şekerinin çok hızlı yükselmesini önler. Cevizi diyetinize dahil ederek diyabete yakalanma riskini azaltabilirsiniz.

Bağırsak sağlığını destekler
Ceviz, sindirim sistemindeki mikroorganizmalardan oluşan bağırsak mikrobiyomunu olumlu etkileyerek bağırsak sağlığına katkı sunar. Yaklaşık sekiz hafta boyunca her gün ceviz yemek, bağırsak sağlığında önemli bileşenler olan probiyotik ve bütirik asit üreten bakteri türlerini önemli ölçüde artırabilir.

Kanser riskini azaltabilir
Güçlü antioksidanlar olan polifenol içermesi sebebiyle ceviz tüketmek özellikle prostat kanseri  meme kanseri ve kolon kanseri riskini azaltabilir.

Ceviz Sperm canlılığını artırıcı etkisi vardır
Ceviz, sperm zarlarındaki oksidatif hasarı azaltarak sperm kalitesinin artmasına katkı sağlayabilir ve erkek doğurganlığını artırıcı etkisi bulunur.

Vücuttaki inflamasyonu azaltır
Cevizde bulunan polifenolik bileşikler ve fitokimyasal maddeler vücuttaki iltihaplanmanın etkilerini azaltarak kardiyovasküler ve kanser hastalıkları dahil olmak üzere birçok hastalık riskini azaltıcı etkisi bulunur.

Ceviz Tüketirken nelere dikkat edilmeli?
Çiğ ve kavrulmuş cevizde neredeyse aynı miktarda kalori, protein, yağ, karbonhidrat ve lif içerir. Çiğ ve uygun koşullarda kurutulmuş kuruyemiş arasındaki besin değeri farkları minimum düzeydedir. Ancak cevizi çiğ olarak tüketmek her zaman daha sağlıklıdır.

Değerlendirmeler

Henüz değerlendirme yapılmadı.

“Ceviz İçi 1 Kg” için yorum yapan ilk kişi siz olun

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir